And if I lose my fear of hell?

Temple of Witchcraft - Celebração do sabbat Litha.
Many people on earth are things that they don't want to be just because someone wated this first and made this mandatory or social pressure or even because they fear something so much that they can not see themselves free of this. 
I was born as a christian. And I think I'm still a christian these days because I also still believe in Christ image and meaning. However since I was a child, about 9-11 years old, I started to ask myself about some things. It started when I dreamed with a hag (witch). In that dream I looked for the hag in every single place I could, but I never found her. She left pieces of paper for me in those places with messages that time made me forget. The only thing I can remember is the lilac color of a fabric that always was in these places. Just flying and than disappearing. I knew/know inside of my heart that this hag wasn't a bad person/creature. She just wanted to warn me about something. Something that I perhaps could never know about.
After that dream I started to ask me about witches/hags, fairies, gnomes, elves, etc. At that time I didn't have internet, so, no access of free information and as a christian I never had books or magazines about those things. Until the day I met the Harry Potter movies. I can sound clichê but HP made me think about tonnes of stuff and made me saw some values that I took for life. After Harry Potter and the Sorcerer's Stone I asked myself more and more about those things and thought how amazing my life would be if I was a witch. Remember, I was just a child at that time.
Years later, with 11 years old, I already had a computer with internet at home and one day I asked myself: "Are witches real? Like in Harry Potter movies?" so I googled the first question. A lot of results came to me in a second. It was that time I discovered about Wicca.
Wicca is a neopagan religion structured by a man called Gerald Gardner. One of the goals of this is worship nature and the ancient gods like in the very past. It's a nice philosophy of life, values and practices. You can google it to discover more about, as I did years ago. Witches and wizards practice witchcraft but they aren't necessary wiccans. But wiccans are witches and wizards themselves.
Their rituals, beliefs and ways to see life enchanted me so much that I was completely fascinated about it. Then I started to study it.
But I still a protestant. A christian. And bible says that witches will burn in hell when they die. So, how to deal with that? How to deal with all my curiosity and will to practice and learn more and more about that? I fear hell, I fear to die someday and burn forever, I fear it until today.
All times I tried to start my dedication and then the iniciation in the witchcraft path I lost my courage because of this terrible fear. And also fear to make God too angry with me that eveything in my life could be a mess after. Because I feared that the devil would come to me at night and take my soul away. I feared my parents too. They would never let me follow this. Until today.
But, if I lose my fear of hell? And if I take some risks about my own spirituality for the first time? Does all these bad things that I just wrote, happen? I always wanted to worship an ancient god (sorry God for that), I always wanted to feast the Beltane (my favortie sabbat). But how could I do those things with this fear?
Now, everybody say to you "YOLO!" (you only live once), so enjoy and live your life as much as you can! But for some christians and their churches, you don't have to live this life, you need to prepare yourself in this life for the eternal life in God's kingdom in heaven. I'm confused between these things for many many years.
However, don't think that I'm writing this because I want a riot about the christian religious system. It's not that. I'm writing this because there are a lot of people that pass through this very same thing. And they, like me, just want to be heard without moralistic judgment in our backs.
I believe in the power of nature, being created by only one god or not. I believe that are creatures we can not see, good or bad, I believe we'll have another life after this one, in heaven or summerland. Doesn't matter.
I believe in the power of the ancient prayers, I believe in The Lord's Prayer taught in Mathew chapter 6 verses 3-9. So what am I?
It's a eternal journey. I can end my life more christian than ever. I can finish here as a witch, as a hindu, as a buddhist. I don't know yet. Maybe I'll never know that.
Until the day I realize myself as one of all those things.
Lose your fear to discover who you are. In everything. Don't do like me. Be responsable always for your own choices, so choose carefully. Spirituality is not a children's play, where you can be different characters everytime. Study, live, meet people who knows more than you do. And even after all these things you are unsure, now you just do like me, keep your path in the discovery highway, until you see your very one stop place.

*Just one last point: How I knew it was a hag without seeing her in the dream? It's a good question, that I just can answer with one thing: I just felt it was.

-------------------- Tradução

Muitas pessoas na terra são coisas que eles não querem ser apenas porque alguém queria isso primeiro e tornou isso obrigatório, ou por pressão social, ou mesmo porque temem algo tanto que eles não podem se ver livre disso.
Nasci como um cristã. E eu acho que eu ainda sou um cristã nos dias de hoje, porque eu também ainda acredito na imagem e significado de Cristo. No entanto, desde que eu era criança, cerca de 9-11 anos de idade, comecei a me perguntar sobre algumas coisas. Tudo começou quando eu sonhei com uma bruxa. Nesse sonho eu procurei a bruxa em cada lugar que eu poderia, mas eu nunca encontrei. Ela deixava pedaços de papel para mim nesses lugares com mensagens que o tempo me fez esquecer. A única coisa que me lembro é a cor lilás de um tecido que sempre estava nesses lugares. Apenas voar e que desaparecendo. Eu sabia/sei que dentro do meu coração que esta bruxa não era uma má pessoa/criatura. Ela só queria me avisar de alguma coisa. Algo que eu talvez nunca possa saber.
Após esse sonho, comecei a me perguntar sobre bruxas, fadas, gnomos, elfos, etc. Naquela época eu não tinha internet, por isso, não tinha acesso à informação livre e como uma cristã nunca tive livros ou revistas sobre estes coisas. Até o dia em que conheci os filmes de Harry Potter. Eu posso parecer clichê, mas HP me fez pensar sobre toneladas de coisas e mostrou valores que eu levei para a vida. Depois de Harry Potter e a Pedra Filosofal e me perguntei mais e mais sobre essas coisas e achei incrível como minha vida seria se eu fosse uma bruxa. Lembre-se, eu era apenas uma criança na época.
Anos mais tarde, com 11 anos de idade, eu já tinha um computador com internet em casa e um dia eu perguntei a mim mesmo: "Bruxas são reais? Como nos filmes de HP?" então eu pesquisei a primeira pergunta. Um monte de resultados veio a mim em um segundo. Foi naquela época que eu descobri sobre a Wicca.
Wicca é uma religião neopagã estruturada por um homem chamado Gerald Gardner. Um dos objetivos dela é a adoração da natureza e aos deuses antigos, como no próprio passado. É uma boa filosofia de vida, valores e práticas. Você pode pesquisar no Google para descobrir mais sobre, como eu fiz anos atrás. Bruxas e bruxos praticam bruxaria, mas eles não são wiccanos necessariamente. Mas wiccanos são bruxos e bruxas.
Seus rituais, crenças e formas de ver a vida me encantou tanto que eu estava completamente fascinada com isso. Então eu comecei a estudá-lo.
Mas eu ainda era protestante. Uma cristã. E a Bíblia diz que as bruxas vão queimar no inferno quando morrerem. Então, como lidar com isso? Como lidar com toda a minha curiosidade e vontade de praticar e aprender mais e mais sobre? Eu temo o inferno, tenho medo de morrer um dia e queimar para sempre, temo até hoje.
Todas as vezes que eu tentei começar a minha dedicação e, em seguida, a iniciação no caminho da bruxaria perdi minha coragem por causa desta terrível medo. E também o medo de deixar Deus com tanta raiva de mim que tudo na minha vida poderia ser uma bagunça depois. Porque eu temia que o diabo viesse a mim durante a noite e levasse minha alma. Eu temia os meus pais também. Eles nunca me deixaram seguir isso. Até hoje.
Mas, se eu perder o meu medo do inferno? E se eu correr alguns riscos sobre a minha própria espiritualidade pela primeira vez? Será que todas essas coisas ruins que eu acabei de escrever, aconteceriam? Eu sempre quis adorar um deus antigo (desculpe a Deus por isso), eu sempre quis festejar o Beltane (meu sabbat favorito). Mas como eu poderia fazer essas coisas com esse medo?
Agora, todo mundo diz pra você "YOLO!" (você só vive uma vez), então aprecie e viva a sua vida, tanto quanto você pode! Mas, para alguns cristãos e suas igrejas, você não tem que viver esta vida, você precisa se preparar nesta vida para a vida eterna no reino de Deus no céu. Estou confusa entre essas coisas por muitos anos.
No entanto, não pense que eu estou escrevendo isso porque eu quero uma revolta sobre o sistema religioso cristão. Não é isso. Estou escrevendo porque há um grande número de pessoas que passam por esta mesma coisa. E eles, como eu, só querem ser ouvidos, sem julgamento moralista em nossas costas.
Eu acredito no poder da natureza, sendo criado por apenas um Deus ou não. Acredito que são criaturas que não podemos ver, boas ou más, acredito que teremos uma outra vida depois desta, no céu ou na Terra do Verão. Não importa.
Eu acredito no poder das orações antigas, eu acredito no Pai Nosso ensinado em Mateus capítulo 6 versículos 3-9. Então, o que eu sou?
É uma jornada eterna. Posso terminar minha vida mais cristão do que nunca. Eu posso terminar aqui como uma bruxa, como um hindu, como uma budista. Eu não sei ainda. Talvez eu nunca vou saber isso.
Até o dia em que eu me perceber como uma de todas essas coisas.
Perca seu medo de descobrir quem você é. Em tudo. Não faça como eu. Seja responsável sempre por suas próprias escolhas, então escolha com cuidado. A espiritualidade não é um jogo infantil, onde você pode ter personagens diferentes o tempo todo. Estude, viva, conheça pessoas que sabem mais do que você sabe. E mesmo depois de todas essas coisas você não tiver certeza, agora você faça como eu, mantenha o seu caminho na estrada da descoberta, até ver o seu lugar de parada.

* Apenas um último ponto: Como eu sabia que era uma bruxa sem vê-la no sonho? É uma boa pergunta, que eu só posso responder com uma coisa: Eu apenas senti que era.

0 comentários:

Postar um comentário

 

Instagram

Translation Bar